Nu er det ved at være et halvt år siden vi startede FoodInfo, og hvor er der sket meget siden da. Vi startede ud med et problem, en god ide til en løsning, og en god del “stumper” der kunne sættes sammen til et online system til opskriftshåndtering, mærkning og kundeservice. Nu her et halvt år og mange timers arbejde efter, har vi allerede en del bagere der aktivt bruger systemet, og vi mærker stor interesse fra branchen som helhed. Det vil vi gerne sige tak for! Vi er sikre på at FoodInfo er kommet for at blive. Og vi vil blive ved med at arbejde på at gøre systemet endnu bedre, så det bliver endnu nemmere for dig at foretage din mærkning, yde en god kundeservice, og køre en effektiv produktion.
Helt konkret arbejder vi p.t. på at integrere med GS1, der er et kæmpe “knudepunkt” hvor leverandører lægger data ind, og handlende kan trække dem ud. Når denne integration er klar, vil mængden af sammensatte ingredienser i systemet (melblandinger, bagehjælpemidler osv) vokse drastisk, og du vil altid være sikker på at data er opdateret, og at datakvaliteten er i top. Mængden af simple ingredienser stiger støt og roligt efterhånden som “hullerne” afdækkes, så det er efterhånden sjældent at man oplever at mangle en ingrediens, når man indtaster sine opskrifter.
En anden konkret ting vi arbejder på er muligheden for at få ingrediens-data vist på en touch-skærm ude i butikken, så kunderne selv på forhånd kan orientere sig i ingredienser og allergener, allerede inden de bliver ekspederet. Det er vist det man kalder win-win. Hvis kunden ikke er tryg ved sådan et system, kan hun selvfølgelig stadig bede ekspedienten om hjælp – ekspedienten har jo den samme information lige ved hånden på sin iPad.