Du ved nok alt om, at kunder er forskellige. Nu forsøger bestillingsmodulet i FoodInfo også at indrette sig på denne virkelighed 🙂 Læs her hvordan.
Vi taler om den del af bestillingsmodulet, der har med faste bestillinger at gøre. Altså hvor f.eks. dine afdelinger, eller dine erhvervskunder, selv kan gå ind og oprette og ændre i sine faste bestillinger, uden at du skal røre en finger.
For noget tid siden fik vi lavet det sådan, at du kunne oprette forskellige “prisgrupper”. En prisgruppe er en samling af priser, for alle dine varer, som gælder for en bestemt gruppe kunder, et bestemt udsalgssted, eller hvad det nu kan være. Måske giver det mening af have prisgrupperne “egen butik” og “engros, købmanden”. Måske du har flere. Det er i hvert fald muligt, du kan have så mange du vil. Hver enkelt kunde eller afdeling kobles så på den relevante prisgruppe. Herunder er et eksempel:
Nu har vi gjort lidt det samme med “udvalg”. Udvalg skal forståes som i “sortiment”, eller “hvilket udvalg af varer præsenteres en kunde for”. Det nytter jo ikke, at købmanden du leverer til, når han bestiller varer, kan vælge mellem alle dine 200 produkter, når I kun har en aftale om at levere indenfor et udvalg på måske 30 produkter.
Det er dér, “udvalgsgrupper” kommer ind i billedet. På samme måde som prisgrupper, kan du “skræddersy” en række udvalgsgrupper, og give dem et navn, og så “koble dem på” dine forskellige kunder.
Med de to indstillinger kan du definere helt præcist, hvem der kan købe hvad, og hvad de skal gi’ for det!
Du kan læse mere om bestillingssystemet HER, eller se videoen om faste bestillinger eller videoen om engangs-bestilling og konfigurerbare produkter.