Nyheder i FoodInfo påsken ’17


Efter at have haft travlt med at holde workshops for 60-70 bagere og konditorer over hele landet, har vi nu igen været ved programmerings-bordet og fået implementeret en række af de mange gode forbedrings-forslag der kom frem under workshops’ene. Nyhederne er:

  • “Favoritter”. Du kan markere en opskrift som favorit – så får den en fin lille stjerne, og den kommer øverst i dine lister. Din “udskriv mange” liste er også forhåndsudfyldt med dine favoritter.
    2017-04-22_112440
  • “Søg i alt”. Normalt når man søger efter en ingrediens, respekterer vi de filtreringer man har valgt. Desuden søger man altid i enten simple eller sammensatte ingredienser. Nogen gange vil man bare vide “Er der noget der hedder sådan-og-sådan i databasen et sted?”. Uanset hvor det kommer fra, og om det er simpelt eller sammensat. Det kan man nu. Ving af i “søg i alt”, når du søger i ingredienslisten. Du kan forresten gøre det samme når du indtaster opskrifter, og skal vælge ingredienser fra de forslag, der kommer frem når du taster. Dér kan du også markere at der skal søges i “revl og krat”.
    2017-04-22_112802
  • Kalkulation: “Tilbage hvor du kom fra”. Et lille irritationsmoment har været, at når man har manglet nogle priser, trykket “gå til indtastning af priser”, og så har indtastet sine priser – så ville man bare gerne tilbage hvor man kom fra! Det kan man nu, med en knap til formålet.
    2017-04-22_112949
  • De første af en række forbedringer i in-store display: Vi er først lige startet på alle de fine ting vi har i støbeskeen. Men nu kan du i hvert fald sætte dit butiksnavn og logo på in-store siden, og du får automatisk genereret en QR-kode og en kort URL til din in-store side. Det kommer man til at kunne meget mere med …

2017-04-22_113248

 

Som du kan se er der lagt op til noget med nogle sociale delings-knapper – altså “del på facebook”, “del via mail” osv. Det er lige på trapperne. “Branding” er der, hvor du indtaster f.eks. dit bageris navn, så det kommer på in-store siden i stedet for “Information”. Du kan ligeledes sætte dit logo på. Begge ting er nyttigt, hvis man f.eks. bruger QR-koderne, eller på anden måde deler links til ens in-store side. Når man står inde i butikken ved en info-stander, er det jo ret oplagt hvilken butik oplysningerne vedrører, men sidder man f.eks. hjemme og kigger på sin telefon, iPad eller PC, vil det virke megt anonymt hvis ikke forretningens navn og logo er på siden.

Som sagt … der kommer meget mere omkring dette, inden længe …