Hvis kunden vælger at spørge butikspigen (m/k), vil hun have meget nemt ved at finde langt de fleste svar i FoodInfo. Der findes en række søgefunktioner, der netop er designet for at personalet nemt kan finde svar på spørgsmål. F.eks. kan man vælge at få produkterne sorteret efter fiberindhold, proteinindhold, sukkerindhold og flere andre parametre, og desuden kan man filtrere dem med kategorier. Derfor vil det være meget let at svare hvis kunden f.eks. spørger “Hvilket af jeres brød er mest fiberrigt?” eller “hvilken af jeres skærekager har mindst sukker”?
Når butikspigen vælger et produkt i listen, kan hun se alle nødvendige informationer: Ingrediensliste med fremhævede allergener, næringsberegning, samt evt. en “vejledende” tekst om f.eks. anvendelse, mersalg eller hvad man nu vil bruge den til. Hun kan IKKE se f.eks. opskriften, og alle de andre ting, hun ikke har brug for. Og hun kan ikke rette i noget. Det er vigtigt i en travl butik, at man ikke bliver forvirret af unødvendige informationer.