11 måder at informere kunden på

Her hos FoodInfo lavede vi i marts 2017 en undersøgelse, hvor vi fik godt 100 facebook-brugere til at udfylde et spørgeskema. Vi ville gerne vide, hvordan kunderne egentlig så på alt det her med mærkning. Er det overhovedet for kundernes skyld vi gør det – eller skal vi bare overholde noget lovgivning?

Over 50% af dem, vi spurgte, synes at information i form af ingredienslister, allergener og næringsindhold, er enten “vigtigt” eller “meget vigtigt”.

Det viser med al tydelighed, at kunderne rent faktisk interesserer sig for hvad deres fødevarer indeholder. Men vil det faktisk kunne ses på omsætningen, at man yder kunderne denne service? Ifølge kunderne selv, så JA:

Over 50% siger, at de vil købe mere, hvis de får den produktinformation de ønsker, på den måde de ønsker.

Omkring 20% endda “en del mere” eller “meget mere” (!!).

(læs hele rapporten her)

Derfor har vi sørget for, at FoodInfo tilbyder masser af muligheder for at give kunden disse informationer. Herunder ser du 11 eksempler. Og det er uden alt det der har med social deling at gøre – kunder der videresender informationen via f.eks. deres egen facebook-profil, email, eller andet. Men her holder vi os lige til det, bageren selv er herre over.


Se info på produkt-label

Oprindeligt var FoodInfo’s eneste formål at lave etiketter til at sætte på de færdigpakkede varer. Det er stadig en […]


Spørg og få svar

Hvis kunden vælger at spørge butikspigen (m/k), vil hun have meget nemt ved at finde langt de fleste […]


Info til kundens email

Hvis kunden ønsker at få en email med informationer om et produkt, kan butikspigen hurtigt og nemt sende […]



Info-stander i butikken

I FoodInfo findes der en række sider, der viser bagerens produkter på en særlig kunderettet måde, der skal […]



QR-kode i butikken

I bageriet kan man ophænge en lille plakat, et skilt eller lignende, som viser en QR-kode. Det kan […]




QR-kode på etiketterne

Når man laver etiketter til de færdigpakkede produkter kan man vælge at få FoodInfo til atomatisk at sætte […]


Link på din hjemmeside

Langt de fleste bagerier har en hjemmeside, og her vil det være helt oplagt at indsætte en link […]




Info på webshop

Hvis bageriet har en webshop, hvor kunderne kan bestille varer online, er det helt oplagt at integrere denne […]