Spar og tjen mange penge med FoodInfo


I denne artikel fokuserer vi på, hvordan FoodInfo helt konkret giver dig besparelser og øger din indtjening. At det samtidig gør mange ting i din hverdag nemmere, er en anden historie 🙂

 

Frit valg af leverandør

Vi kan lige så godt starte der, hvor det virkelig batter: Din mulighed for at skifte til en billigere leverandør. Vi kender til flere tilfælde af 6-cifrede årlige besparelser ved at skifte leverandør. Måske bruger du allerede en billig leverandør – men det kan også være du ikke gør, og måske synes du det er problematisk at skifte, fordi du har dine opskrifter i den dyre leverandørs system. FoodInfo er helt uafhængigt af leverandører, så valget af råvarer er 100% dit – og vi blander os ikke i hvem du handler med. Vi kan endda ofte hjælpe med at flytte dine opskrifter fra dit eksisterende system, til FoodInfo.

 

Produktudvikling – tænk både kvalitet og økonomi

Med kalkulationsmodulet (tilkøb) kan du holde skarpt øje med dine omkostninger, når du udvikler dine produkter. Du kan nemt se, hvad der fordyrer produktet, og hvor det kan betale sig at sætte ind med optimeringer eller prisændringer. Eller er produktet bare for dyrt at producere, til at det kan betale sig? (læs mere om kalkulation her)

Produktion – minimér spild og spar tid

Med FoodInfo på en tablet eller en speciel touchskærm på væg/arbejdsbord, har du og dine kolleger lynhurtig adgang til opskrifterne, og til at skalere dem op og ned. Her er der helt konkrete besparelser på reduceret arbejdstid og mindsket spild:

  • Regn rigtigt, når en opskrift skaleres til dagens produktion (undgå fejlproduktion)
  • Regn præcist når der skaleres. I stedet for at have færdige opskrifter til f.eks. 10, 15 og 20 liter, kan du nu skalere til 11 eller 17,5 liter, hvis det er det, du skal bruge. Ikke mere eller mindre.

Begge dele gør at du undgår spild – eller træls ekstraarbejde ved at skulle producere en “lille sjat” fordi du fik lavet for lidt i første omgang. Og begge dele er bekræftet af vores brugere.

Husk, vi kan nu skalere en grunddej eller andet delprodukt på baggrund af mængder af de produkter, den indgår i – det kan ellers godt være et tidskrævende (og bøvlet) regnestykke. Se artiklen her. Og evt. også denne her.

Butik – giv kunderne hvad de vil ha’, og de kommer igen

Færdigpakkede varer som småkager, knækbrød og “snacks” i kundeområdet, giver rigtig god ekstra omsætning. En forudsætning er naturligvis, at man har emballeret og mærket sine varer – og det kan du med FoodInfo. Du har endda næsten ubegrænset frihed til at designe indhold, form og farver på dine labels. Så kan butikken og varene fremstå som en helhed, og øge købelysten endnu mere.

 

En mindre håndgribelig, men stadig vigtigere og vigtigere faktor, er at du bliver i stand til at give de mere og mere bevidste kunder de oplysninger de ønsker. Kunden vil opleve din forretning som mere professionel og kundevenlig – og for mange er det ligefrem en forudsætning for at handle et sted, at de kan få oplysninger om produkterne (Se evt. denne artikel og denne).

Har man en info-skærm i butikken forstærker det kun den gode kundeservice – eller man kan gøre brug af en af de mange andre muligheder for at få informationen helt ud på kundernes mobil (Se denne artikel).

Bare kom i gang med at tjene og spare

Det burde ligge lige til højrebenet at komme i gang med FoodInfo – og man behøver jo ikke gøre alt på én gang. Start roligt ud med at lægge opskrifter ind på småkager, snacks og knækbrød, og få nogle “impuls-købs” varer ud i butikken. Så kan du altid overveje om du vil gå hele vejen og lægge alting ind.

Kontakt Anders på 25 17 17 65 for en uforpligtende snak.