Den helt simple måde at få kunden ind på bageriets kundesider i FoodInfo er, at give ham en direkte (kort og nem) link han kan taste ind i sin telefons browser. I denne og denne artikel fortæller vi om to “tekniske” måder at få kunden ind på kundesiderne på, men for mange vil det nemmeste måske alligevel være blot at indtaste en link “som man plejer”. Særligt hvis linken er kort og nem.
Som det ses på tegningen kan linken evt. skrives på en lille plakat i en fin ramme, et skilt, en mærkat på forsiden af disken, eller hvad man nu synes der passer ind i butiksindretningen. Linken kan selvfølgelig også bruges på udendørs skilte, og på alt mulig andet skriftligt materiale, som kunderne kommer i kontakt med. Kun fantasien sætter grænser.
Når kunden først har været inde på linken vil den jo findes i hans browser-historik, og måske laver han den ligefrem til favorit (bogmærke). Så har kunden altid dine (altid opdaterede) produktinformationer – med markedsførings-budskaber – med sig. Og han kan endda dele den på sociale medier som f.eks. Facebook – se mere om dette HER.