Siden vi frigav første version af bestillingsmodulet, er der ad flere omgange kommet forbedringer til. Det skyldes ikke mindst at vores flittige brugere er gode til at få øje på forbedringsmuligheder – og det sætter vi enormt stor pris på. Vi kan ikke sidde på kontoret og få alle de gode idéer – de kommer når det vi laver rammer virkeligheden. De forbedringer vi fortæller om her, er netop resultatet af tilbagemeldninger fra en lille håndfuld brugere.
Labels til de pakkede bestillinger
Man har fra starten kunnet udskrive en liste over bestillingerne, til brug for dem, der pakkede bestillingerne. Men man vil jo ofte gerne kunne se, hvilken pose/bakke/kasse der indeholder hvilken bestilling og til hvilken kunde – det kan man nu. Ligesom man kan udskrive “pakkelisten” på A4, kan man udskrive en kompakt udgave af ordren på labels (labelprinter eller A4-labels) – lige til at sætte på bestillingen. Label’en kan indeholde både ordrenr, kundens navn/nummer, ordrens indhold, samlet pris og flere andre ting.
Ordrenummer
Ja, man skulle jo synes det var lidt en naturlov, at en bestilling havde et ordrenummer – men det havde de altså ikke fra starten. Det har de nu (som du også kan se på eksemplet ovenfor). Og har man SMS-modulet bliver der naturligvis refereret til ordrenummeret i SMS’erne, så både bageri og kunde er sikre på at det er samme ordre vi taler om.
Mulighed for at nulstille SMS skabelon
Har man SMS-modulet, har man også mulighed for frit at udforme sine SMS-beskeder helt frit. Nogle gange kan man dog have glæde af at vende tilbage til systemets oprindelige skabeloner – det kan man nu.
Spar på papiret
I fleksibilitetens hellige navn har vi givet mulighed for at man kan angive en kundes navn, adresse, telefon, email, postnummer mm. Ofte bruger butikkerne måske bare et telefonnummer og et navn – og så er der ikke nogen grund til at bruge plads på pakkelisterne, til at skrive en masse linjer uden information. Nu tilpasser listerne sig til de informationer, der rent faktisk er til rådighed. Endvidere har man mulighed for at vælge et “kompakt” format på ordreindholdet – så varerne blot kommer i en lang række, i stedet for at stå i et overskueligt, men pladskrævende tabel-format. Der er frit valg.
B2B adgang til faste bestillinger
Indtil for nylig gav et B2B login adgang til at afgive “engangs”-bestillinger – evt. med afsæt i en kopi af en tidligere bestilling. Men når vi nu har faste bestillinger – altså det her skema med produkter på den ene led og ugedage på den anden led, hvor der så bare skal sættes tal i – hvorfor så ikke give adgang hertil også. Så det er der nu.
Faste bestillinger: Når dagene ligner hinanden
Når man første gang udfylder et skema med faste bestillinger, vil der nok være dage, der ligner hinanden mht. hvor mange af de forskellige produkter der bestilles. For ikke at man skal sidde og taste de samme tal ind i kolonne (dag) efter kolonne, har vi lavet mulighed for at kopiere tallene for én dag “ind i” en anden dag.
Ud over disse ting har vi forbedret brugervenligheden på forskellige fronter – f.eks. når der skal vælges kunde til en engangs-bestilling. Det foregår noget mere simpelt med en “autocomplete” liste, hvor man enten kan taste kundens navn eller nummer, og så kommer vedkommende hurtigt frem og kan vælges.